« : 21 Ağustos , 2014, 00:02:16 »
Kart bilgilerinden ( KK No, SKT, CVV) biri yada birkaçı hatalı girilmiş veya Worldcard'lar için bankaca tanımlanmış günlük limitler aşılmış olabilir. Kart bilgilerinin doğru girildiğinden emin olmak amacıyla, Posnet Yönetici Ekranlarındaki sayfasından bir deneme işlemi yapılabilir. Bu işlemde de bu hatanın alınması kart bilgilerinin doğru gönderildiği anlamına gelir. Bu hatanın bir diğer nedeni de, kart sahibi banka tarafından belirlenen internetten günlük işlem yapma limitinin kart için dolmasıdır. Bu limit her bankaya göre değişmektedir ve YKB kredi kartları için 3'tür; yani bir YKB kredi kartı günde en fazla 3 internet alışverişinde kullanılabilir. Bu limit aşıldıysa, kart sahibi kendi bankasının kredi kartı müşteri hizmetlerini arayarak bu limiti sıfırlamalıdır.[/size][/font] |
|
Bu hata bazen banka sistemlerimizde anlık sorunlar olduğunda alınabilmektedir. Tekrar deneyin, sorun devam ederseposnet.destek@ykb.com adresiyle iletişime geçin. Test ortamında bu hata alınıyorsa, sorunun nedeni kullanılan test kartının tanımlarının silinmesi olabilir. Bu olasılığı ortadan kaldırmak için birkaç farklı test kartıyla işlem denemeniz gerekebilir.[/size][/font] |
|
Kartın bakiyesi yetersiz. Kartı veren bankayı arayın. |
|
DATABASE DE ISTENILEN KAYIT YOK |
İptal işleminde hata. İptal işlemi provizyon işleminden 1 hafta sonrasına kadar yapılabilir. Finansallaştırma yapılmadan finansallaştırma iptal yapıldığında da bu hata alınabilir. |
|
Bu hatanın nedeni daha önce firmanıza ait bir mid ile yaptığınız bir işlemi, firmanıza ait başka bir mid kullanarak finansallaştırmak veya iptal etmek istemenizdir. Bunun en sık rastlanan yolu, bir mid kullanılarak yapılmış bir işlemin programsal olarak başka bir mid kullanılarak finansallaştırılması veya iptal edilmesidir. |
|
Finansallaştırma, iptal veya iade edilmeye çalışılan işlem bulunamadı. Muhtemelen yanlış YKB ref.no veya sipariş no ile finansallaştırma/iptal yapmaya çalışıyorsunuz. Finansallaştırmaya/iptal etmeye çalıştığınız işlem Posnet sistemine hiç gönderilememiş de olabilir.VFT işlemlerinin iptalinde YKB ref.no ile iptal yapılıyorsa onay kodu (authCode) kontrolü de yapılmaktadır. Bu iptallerde bu hata alınıyorsa YKB ref.no ile birlikte onay kodu da kontrol edilmelidir. Bir işlem için Posnet sisteminden yanıt alınamadığında, otomatik olarak iptal gönderilmesi üzerine bu hata alınması normaldir; bu durum, işlemin Posnet sistemine hiç ulaşmadığını gösterir.[/size][/font] |
|
HOST SESSION OPEN PROBLEM |
Bu hata, bankamızın ortamlarından kaynaklanmaktadır. Bazen bankamız ortamlarındaki çalışmalar nedeniyle anlık kesintiler yaşanabilmektedir. Bu hata alındığında işlem bir süre sonra tekrar denenmeli, sorun devam ederse posnet.destek@ykb.comadresiyle irtibata geçilmelidir.[/size][/font] |
|
ORDERID VAR HOSTLOGKEY YOK DB ERR |
|
ORDERID VAR KK SIFRELEME HATASI |
|
ORDERID DAHA ONCE KULLANILMIS |
Kullandığınız sipariş no (orderId) daha önce kullanılmış. Yeni bir sipariş no ile tekrar deneyin. |
|
KREDI KARTI MERCHANT BLACKLIST TE |
Bu kredi kartı işyeri karalistesine alınmış. Kartın bu işyeri tarafından kullanılabilmesi için önce karalisteden çıkarılması gerekiyor.[/size][/font] |
|
HATALI SIFRELEME : KULLANICI ISMI & SIFRE veya NO GENERATED RECORD |
Kullanıcı adı, şifre veya şifreleme anahtarı yanlış girilmektedir. Ayrıntılı bilgi için StubF1Class.setUserName, StubF1Class.setPassword, StubF1Class.setEncKey metodlarına bakınız. Posnet Yönetici Ekranlarının ana menüsündeki "Anahtar Yarat" linki kullanılarak yeni kullanıcı adı, şifre ve anahtar oluşturulup, bu bilgilerle işlem tekrar denenmesi gerekir.[/size][/font] |
|
CRYPTO HATASI : KULLANICI ISMI & SIFRE |
146 hatasının açıklamalarına bakın.[/size][/font] |
|
HATALI KULLANICI ISMI & SIFRE |
146 hatasının açıklamalarına bakın.[/size][/font] |
|
Web sunucunuzun tarihi, saati veya TimeZone bilgisi yanlış olabilir. Bu bilgilerde bir sorun yoksa Teknik Destek birimimize başvurulmalıdır. Gönderdiğiniz bilgileri karşılayan Posnet Servisi, bazı şifreli bilgilerin açılmasında tarih ve saatten faydalanmaktadır. Sunucunuzun tarih veya saatinin yanlış olması durumunda bu bilgiler servis tarafından çözümlenememektedir.[/size][/font] |
|
Üye işyeri no bulunamadı. Üye işyeri no (MID) parametresi yanlış. |
|
MID,TID,IP HATALI: X.X.X.X |
|
Yanlış CVC no kullanılmış. Üretim ortamında, test ortamında kullanılan XXX kullanılmışsa bu hata alınır. Üretim ortamında CVC kodları müşteriniz tarafından girilmelidir. Ayrıca test ortamında XXX dışında anlamsız bir CVC (xxx gibi) girilmesi de bu hataya neden olur. |
|
Yanlış bir ip'den veya yanlış bir mid/tid ile işlem yapmaya çalışıyorsunuz. IP Bazlı Hatalar sayfasındaki bilgiler sorunu çözmenize yardımcı olabilir.[/size][/font] |
|
Bu hatanın nedeni kartı veren (issuer) bankanın YKB provizyon sistemine gönderdiği bozuk verilerdir. Kartı veren banka aranmalı ve bir sanal pos işleminde bu hatanın alındığı belirtilmelidir. Hata çözümleninceye kadar sorunun geçici çözümü amacıyla, işlem mail order yoluyla YKB'ye gönderilebilir. Mail order yapmak için üye işyeri servisimizi arayınız.[/size][/font] |
|
Bu hata, işlemde kullanılan kredi kartının internetten işlem yapma yetkilerinde bir sorun olduğu durumda alınır. Kart sahibi kredi kartını aldığı bankanın kredi kartları servisiyle görüşüp kredi kartını e-ticarette kullanamadığını belirtmelidir. |
|
Geçersiz bir işlem gönderdiğinizde alınır. Örneğin zaten finansallaştırılmış bir işlemi tekrar finansallaştırmaya veya provizyon durumundaki bir işlemi iade etmeye çalışmak. Bu tür hatalı işlemlere Posnet Yönetici Ekranlarında zaten izin verilmez, ancak programsal olarak gönderilen (ASP gibi bir teknoloji kullanılarak) işlemlerde bu kontrol yapılmaktadır. |
|
Bu hata şu koşullarda alınmaktadır:- Yapılan işlemin tutarı maksimum işlem tutarını (99.999,99 YTL) aştığında.
Posnet sisteminde bir defada en fazla 99.999,99 YTL'lik işlem yapılabilir.
- Tüm iade işlemlerinde, gönderilen işlem tutarı iade edilebilecek işlem tutarını aştığında[/size][/font]
[/list] |
|
[/table]
[/tr][/table]
Bu hata finansallaşma veya satış iptal işlemini yaparken alınır. İptal etmek istediğiniz işlemin finansallaştırıldığı için artık iptal edilememektedir. Yapmış olduğunuz finansallaştırma veya satışı iade etmek için iade işlemi yapmalısınız.[/size][/font] |
|
Kartın bakiyesi yetersiz. Kartı veren bankayı arayın. |
|
Çalıntı kart. Kullanıcı ve kart no YKBye bildirilmelidir. |
|
Bu hatanın nedeni 1 YTL'den az bir tutarla taksitli işlem yapılmaya çalışılmasıdır. Taksitli işlemler ancak 1 YTL'nin üstündeki tutarlarla yapılabilirler. |
|
Zaten iptal edilmiş bir işlem tekrar iptal edilmeye çalışıldığında alınır. |
|
Finansallaştırma yapılmadan finansallaştırma iptal yapılmak isteniyor. |
|
Bu hatanın en sık rastlanan nedeni, yanlış miktarda taksit sayısıyla taksit yapmaya çalışmanızdır. En fazla kaç taksit yapabileceğinizi öğrenmek için 444 0 448'i aramalısınız. Eğer test kartlarıyla işlem yapıyorsanız, bu bilgiyiposnet.destek@ykb.com adresinden öğrenebilirsiniz. Genellikle normal işlemler için en fazla 12 taksit yapılabilmektedir.229 almanızın bir diğer nedeni de kullanılan kartın müsaade etmediği bir işlem yapmanızdır. Örneğin başka bankaya ait bir kredi kartına taksit yapmaya çalıştığınızda bu hatayı alırsınız. Bu adımlar sorunu çözmenize yardımcı olamadıysa, bankamızdaki üye işyeri tanımlamalarınızda sorunlar olabilir. Üye işyeri servisimizi arayıp üye işyeri no.nuzu ve hangi işlemi yaparken bu hatayı aldığınızı bildirmeniz gerekmektedir.[/size][/font] |
|
KREDIKARTI IŞLEM SINIRI AŞILDI |
Posnet sisteminde Üye İşyeri tarafından tanımlanmış, belli bir periyotta bir kredi kartı ile işlem yapılabilecek maksimum sayı aşıldığı vakit ilgili hata oluşur. Bkz. İşlem Kısıtlama[/size][/font] |
|
Kredi kartının para çekme limiti aşıldığında verilen bu hata, normal durumlarda sanal pos işlemlerinde dönülmemelidir. Bu hatanın alınması durumunda kartı veren (issuer) banka aranmalı, bir sanal pos işleminde bu hatanın alındığı belirtilmelidir. Hata çözümleninceye kadar sorunun geçici çözümü amacıyla, işlem mail order yoluyla YKB'ye gönderilebilir. Mail order yapmak için üye işyeri servisimizi arayınız.[/size][/font] |
|
Üye işyeri aktif değil. Bilgi için üyeişyeri müşteri hizmetleri 444 0 448 i arayınız. |
|
Kart bu tip işleme izin vermiyor veya kartın kredisi yetersiz. Kartı veren bankayı arayın. |
|
İptal işlemi zaten yapılmış. |
|
Posnet sunucu teknik bir sorun yaşıyor. Tekrar deneyin, sorun tekrar ederse teknik destek ile iletişim kurun.[/size][/font] |
|
ISLEM HENUZ FINANSALLASMAMIS |
İade yaparken alınan bu hata, finansallaştırma işleminde belirtilen tutarın henüz karttan tahsil edilip hesabınıza yansımadığını gösterir. Bu nedenle iade işlemi yapmanıza gerek yoktur, finansallaştırma iptal yapmalısınız. |
|
İşlem posnet yönetici ekranları dışından iade edilmiş olabilir. İşlemi daha önce üye işyeri servisimizi arayarak iade etmiş olabilirsiniz. Eğer böyle bir iade talebiniz olmadıysa, üye işyeri servisimizi aramanız gerekmektedir.[/size][/font] |
|
Yapılan işlem, kullanılan kart tipi ile yapılamaz (Debit/kredi). Örnek: POSNETten debit kartla (ATM'lerden para çekmek için kullanılan banka kartları) işlem yapılamaz. Hata mesajında X olarak belirtilen yerde, işlemin yapıldığı kartın tipi belirtilir (D: Debit/K: Kredi kartı). |
|
Numara bir kredi kartına ait değil. |
|
Provizyon alınmamış. Provizyon iptal edilmiş olabilir. Tekrar provizyon almalısınız. |
|
Finansallaştırma yapılmış. Provizyon iptal edilmek isteniyorsa önce finansallaştırma iptal edilmeli. |
|
PROVIZYON TUTARI YETERSIZ |
Girilen tutar finansallaştırma işleminde provizyon tutarından, iade işleminde de finansallaştırma tutarından büyük olamaz. |
|
Sorunun nedeni işlemde kullanılan kredi kartının YKB provizyon sisteminde tutulan çalıntı kredi kartı listesinde bulunmasıdır. İşlem kart sahibi bankaya iletilmeden reddedilmektedir.Sanal POS işlemlerinde kullanılan kredi kartları, çeşitli nedenlerle YKB tarafından karaliste benzeri bir listeye alınabilmektedir. Eğer kartın çalıntı listesinde bulunmasının yanlış olduğunu (kartın güvenilir bir kart olduğunu) düşünüyorsanız, YKB Üye İşyeri Operasyon Servisi'ni (444 0 448) aramalısınız. |
|
ONAYLANMADI İŞLEM YAPILAMIYOR |
Kart bilgilerinden ( KK No, SKT, CVV) biri yada birkaçı hatalı girilmiş veya Worldcard'lar için bankaca tanımlanmış günlük limitler aşılmış olabilir.Kart bilgilerinin doğru girildiğinden emin olmak amacıyla, Posnet Yönetici Ekranlarındaki sayfasından bir deneme işlemi yapılabilir. Bu işlemde de bu hatanın alınması kart bilgilerinin doğru gönderildiği anlamına gelir. Bu durumdaposnet.destek@ykb.com adresiyle irtibata geçilmelidir.[/size][/font] |
|
ONAYLANMADI İŞLEM YAPILAMIYOR |
|
Kartı veren (issuer) banka ile iletişimde zaman aşımı oldu (bankadan zamanında yanıt alınamadı). Tekrar deneyin; sorun devam ederse, kartı veren bankayı arayıp, bir sanal pos işleminde bu hatanın alındığını belirtin. |
|