Haberler:

Forum VIP Üyeliği açılmıştır. Detaylı Bilgi almak için iletişim adresinden mesaj yazabilir yada Whatsapp üzerinden (05058048049) iletişime geçebilirsiniz. Teşekkürler.

Ana Menü
Menü

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır. Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz.

İletileri Göster Menü

Mesajlar - yakamoz

#31
Delphi / Ynt: Delphi'ye Giriş 1
02 Şubat , 2011, 13:28:58
7. Version Info (Sürüm Bilgisi) : Bu ekranda uygulama dosyanıza sürüm bilgileri ekleyebilirsiniz. Sürüm bilgileri uygulama dosyanıza sağ tıklayıp özelliklerini açtığınız zaman ayrı bir sekme olarak görünür. Sürüm bilgisi uygulamanızın dağıtımı takip için kullanılır. Yazdığınız programı dağıtıyor iseniz, zaman zaman kullanıcının programınızın hangi sürümünü kullandığını bilmek istersiniz.

Sürüm bilgilerini kod ile uygulama dosyası içinden de alabilirsiniz. Bu bir takım kontrolleri otomatik yapmanıza olanak tanır.



- Uygulamanıza sürüm bilgisi eklemek için "Include version information in project" seçeneğini seçin.

Major Version : Uygulamanızın esas sürümünü.

Minor Version : Uygulamanızın ikincil sürümünü gösterir. Uygulamanızda büyük değişiklik yaptığınız zaman bunu bir artırın.

Release : Programınızda değişiklikler yaptığınız zaman bu sayıyı bir artırın.

Build : bu sayıda uygulamanızın derlenme sayısını gösterir. Auto-increment build number seçeneğini işaretlerseniz (tavsiye edilir) bu sayı her derlemeden sonra otomatikmen artırılır.

Language : Bu kısımdan sürüm bilgisinin dilini seçebilirsiniz. Turkish olarak seçin.

Key/Value : bu kısımda da gösterilecek bilgilerin başlıkları vardır. Karşılarına değerlerini girin.

8. Packages (Paketler) : Eğer uygulamanızı sık olarak dağıtıyorsanız .exe dosyanızın mümkün olduğu kadar küçük olmasını istersiniz. Böylece kullanıcılar dosyayı kolayca indirip kullanabilirler.

Delphi'deki paketlerin bir kısmını uygulama dışında tutarak programınızın gerekli bilgileri bu .bpl dosyasından almasını sağlayabilir, boyunu küçültebilirsiniz. Ancak bu durumda kullandığınız .bpl dosyasını da kullanıcı bilgisayarına yüklemeniz lazım.

Paketleri uygulamanızın dışında tutmak için "Build with runtime packages" seçeneğini seçin ve istediğiniz paketleri seçin.

İPUCU : Eğer kullanıcılarınız aynı anda birden fazla uygulamanızı kullanıyorlarsa paketleri kullanarak hafıza ihtiyacını azaltabilirsiniz. Tüm uygulamalarınızı "Build with runtime packages" seçeneği ile derlerseniz, tüm uygulamalarınızın kullandığı paketler hafızaya sadece bir kere yükleneceğinden hafızadan kazanç sağlarsınız.




ENVIRONMENT OPTIONS (ORTAM SEÇENEKLERİ)

Bu kısımda Delphi çalışma ortamı ile ilgili ayarları yapabilirsiniz.

1. Preferences (Tercihler) : Bu sekmede aşağıdaki ayarları yapabilirsiniz




AutoSave Options : Projenizi kapatıp tekrar açtığınız zaman kapattığınız gibi açılmasını istiyorsanız bu seçenekleri kullanmalısınız.

Editor files seçeneğini işaretlerseniz, projeyi derlediğiniz zaman editördeki açık dosyalar kaydedilir.

Project Desktop seçeneğini işaretlerseniz, projenizi kapatıp açtığınız zaman, çalışma ortamı kaydedilip aynen açılır. Editördeki açık dosyalar, açık pencereler, pencerelerin yeri, boyutu vs. gibi. Bunu seçmeniz tavsiye olunur.

Desktop contents : Bu seçenek eğer Autosave Options kısmından "Project desktop"u seçmiş iseniz geçerlidir. Hangi ayarların kaydedileceğini belirlersiniz.

- Desktop Only : Açık dosyalar ve açık pencereler kaydedilir.

- Desktop and symbols : Açık dosyalar ve pencerelerin yanında son başarılı derlemenin symbol bilgileri de saklanır.

Compiling and running : Bu kısımda derleme ve çalıştırma sırasındaki bir takım ayarlar yapılır.

- Show compiler progress : Bu seçeneği işaretlerseniz derleme adımları bir pencere içinde gösterilir.

- Warn on package rebuild : Derleme sırasında bir paket yeniden oluşturlursa sizi uyarır.

- Minimize on run : Programınız çalıştığı zaman, Delphi görev çubuğuna küçültülür. Programınızı kapattığınız anda tekrar açılır.

- Hide designers on run : Programınız çalıştığı anda Object Inpector ve Form düzenleyicisi gibi ekranları kaldırır, programınızı kapattığınız anda tekrar gözükürler.

2. Designer (Form Düzenleyici) : Bu sekmede form düzenleyici ile ilgili ayarları yapabilirsiniz.



Grid Options : Bu kısımda form üzerinde gözüken noktaların ayarlarını yapabilirsiniz.

- Display Grids : Bu seçeneği işaretlerseniz, Form üzerindeki noktalar gözükür.

- Snap to Grid : Form üzerine koyduğunuz bileşenler en yakın noktaya konumlandırılır.

- Grid size : Noktalar arasındaki boşluğun X ve Y ekseninde ne kadar olacağını belirlersiniz. Varsayılan değerleri 8 dir. 2-128 arası bir değer verebilirsiniz.

Module creation options : Bu kısımda formlar ve data modüllerin nasıl oluşturulucağı ile ilgili ayarlar vardır.

- New forms as text : Delphi'de .dfm dosyaları binary ve text biçiminde oluşturulabilir. Bu seçenği işaretlerseniz (tavsiye olunur), .dfm dosyaları text biçiminde oluşturulur ve içinde elle değişiklik yapabilirsiniz.

- Auto create forms& data modules : Bu seçeneği işaretlerseniz, oluşturduğunuzform ve data modüller otomatik olarak oluşturulur. Proje seçenekleri kısmından tek modül için ayarlama yapabilirsiniz.

Options : Bu kısımdan bir forma, çerçeveye(frame) veya data modüle koyduğunuz bileşenlerin nasıl gösterileceği ile ilgili ayarları yapabilirsiniz.

- Show component captions : görünmez bileşenlerin ismini gösterir.

- Show designer hints : görünmez bileşenlerin üstüne fare ile gelip bir süre beklediğiniz zaman, bileşenin sınıf bilgisi görüntülenir.

- Show extended control hints : Bileşenler üzerine geldiğiniz zaman, bileşenin formdaki pozisyonu ile ilgili bilgiler gösterilir. Boyutu, soldan ve üstten konumu vs.
#32
Delphi / Ynt: Delphi'ye Giriş 1
02 Şubat , 2011, 13:28:16
4. Code Editor (Kod Editörü) :



Bu kısım kodları yazdığınız kısımdır. Açık olan dosyalar sekmeler halinde gözükür. Hangi dosyayı düzenlemek istiyorsanız, ismi yazan sekmeye tıklamalısınız. Eğer düzenlemek istediğiniz dosya Kod Editöründe açık değilse View menüsünden Forms komutunu vererek projedeki formları veya View menüsünden Units komutunu verip unitleri görüp, düzenlemek istediğinizi açabilirsiniz.

Kod editöründe bazı kelimeler koyu olarak gözükür. Bunlar Delphi dilinde özel manaları olan ayrılmış kelimelerdir (reserved words). Bu kelimeleri değişken ve sabit ismi olarak vermemelisiniz.

Kod Editöründe Kullanılabilecek Kısayollar

F9

Programı derle ve çalıştır

F8

Programı adım adım çalıştırır

F7

Programı adım adım çalıştırırken, ilgili rutine dallanır.

Ctrl + S

Unit'te yapılan değişiklikleri kaydeder.

Shift + Ctrl + S

Açık olan tüm unitlerdeki değişiklikleri kaydeder.

Alt + F11

Use Unit... penceresini açar. Bir unitten diğer forma referans veriyorsanız, ilgili formu Uses kısmında tanımlamanız lazım. Bu pencereden proje içindeki unitlerden istediğinizi seçip, tanımlama işini otomatik yaptırabilirsiniz.

Ctrl + F

Arama ekranını açar

Ctrl + E

Artan arama yapar. Bu tuşlara baştıktan sonra kelimeyi yazın. İlgili kelime varsa bulunur.

F3

Arana kelimenin bir sonraki geçtiği yeri bulur

F10

Menülerin ve bileşenlerin olduğu ana pencereyi gösterir.

F11

Object Inspectoru gösterir.

F12

Formla, kod arasında geçiş sağlar.

Shift + F12

Formları açmak için form listesini görüntüler.

Ctrl + F12

Unitleri açmak için unitleri listeler

F1

Üzerinde bulunduğunuz bileşen veya kelime ile ilgili yardımı açar.

Ctrl + Shift + I

Seçili kodu blok halinde sağa kaydırır.

Ctrl + Shift + U

Seçili kodu blok halinde sola kaydırır

Ctrl + Shift + C

Bir rutini tanımladıktan sonra gövdesini oluşturmak için

Ctrl + F4

Dosyayı kapatır.



5. Object Treeview (Nesne Ağacı) :




Nesne ağacı form, data module ve frame'lerdeki bileşenler arasındaki parent-child (ata-çoçuk) ilişkilerini gösterir. Mesela resimdeki Button1 bileşeninin atası Form1'dir, Button2 bileşeninin atası Panel1 bileşenidir.

Bileşenlerin sürükle-bırak yöntemiyle atalarını değiştirebilirsiniz. Örneğin Button1 bileşenini sürükleyip Panel1 bileşeni üzerine bırakırsanız, Button1 bileşeni Panel1 bileşeni içine taşınır ve atası Panel1 olur.

Nesne ağacı formda gözükmeyen bileşenleri seçmek içinde uygun bir araçtır. Form üzerine bileşenleri yerleştirdikçe bazı bileşenler arka planda kalır ve seçilmeleri zorlaşır. Nesne ağacını kullanarak bu tip bileşenleri kolayca seçebilirsiniz.

Nesne ağacındaki herhangi bir bileşene sağ tıkladığınızda bileşenin menüsü açılır. Bu menü bileşen form üzerindeyken sağ tıkladığınızda açılan menünün aynısıdır. Bazı bileşenlerde bu menü gerekli ayarları yapmanızı kolaylaştırmaktadır.


PROJE SEÇENEKLERİ (PROJECT OPTIONS)

Projemizle ilgili ayarları yapmak için Project menüsünden Options komutunu verin. Karşınıza çeşitli sekmelerden oluşan Project Options ekranı gelecektir. Bunlar sırasıyla :

1. Forms (Formlar) :




Bu sekmede projenizdeki formlarla ilgili ayarları yapabilirsiniz.

Main Form (Ana Form) : Projenizdeki ana formu burda belirleyebilirsiniz. Ana form programınız çalıştığı anda ekrana gelecek olan formdur.

Auto-Create Forms : Bu kısımda otomatik olarak oluşturulacak formların listesi yer alır. Burda bulunan formlar programınız ilk açılırken otomatik olarak oluşturulurlar ve hafızada yer kaplarlar. Bunun için ana form ve data module gibi bir kaç form dışında diğer formların bu listede olması iyi değildir.

Avaible Forms : Burada programda gerektiği anda oluşturulup kullanılacak formların listesi yer alır. Programınızın hızlı çalışması ve daha az hafıza yemesi için bir kaç gerekli form dışında tüm formlarınızı Avaible forms kısmına atın. Bu formları istediğiniz anda oluşturup kullanabilirsiniz.

İPUCU : Delphi'de bir formu veya bir nesneyi kullanabilmek için o formun/nesnenin oluşturulmuş olması lazımdır. Yoksa "Access Violation" hatası alırsınız. Eğer formunuzda bir Data Module var ve Ana formunuz oluşturulurken Data Module'den herhangi bir nesneye ulaşmaya çalışırsanız hata mesajı alırsınız. Bunu önlemek için Data Module'u Auto-Create Forms kısmında sürükle bırak metodu ile Ana formun üzerine alarak ondan önce oluşturulmasını sağlayın.

2. Application (Uygulama) :




Title : Buraya uygulamanızın başlığını yazın. Bu başlık görev çubuğunda ve diğer Windows pencerelerinde uygulamanızın başlığını belirler.

Help File (Yardım dosyası) : Eğer uygulamanızın bir yardım dosyası var ise ismin buraya yazın veya Browse... butonuna basarak seçin.

Icon (Simge) : Uygulamanızın simgesini seçin. Bu simge projenizle aynı isimli .res dosyasında saklanır.

Target file extension : Uygulamanız oluşturulduğu zaman uzantısının ne olacağını belirlersiniz. Uygulamanız .exe uzantılı olacaksa burasını boş bırakın. Bir ActiveX uygulaması yapıyorsanız buraya .ocx, dll oluşturuyorsanız .dll yazmalısınız.

3. Compiler : Bu kısımda bir değişiklik yapmanıza gerek yok.

4. Compiler Messages (Derleyici Mesajları) : Bu sekmede projenizin derlenmesi sırasında derleyicinin göstereceği mesajları ayarlayabilirsiniz.

Show Hints : Derleme sırasında hint(ipucu)'leri göster.

Show Warnings : Derleme sırasında uyarıları göster. Bu seçeneği seçtiğiniz zaman aktif olan Warnings kısmından hangi uyarıların gösterilmesi istiyorsanız seçebilirsiniz. Gösterilmesini istemediğiniz uyarılar önündeki işareti kaldırın.

5. Linker : Bu kısımda bir değişiklik yapmanıza gerek yok.

6. Directories/Conditionals : Bu kısımda projenizin kullandığı ve oluşturduğu dosyaların konumunu belirtebilirsiniz.




Output directory : Uygulama dosyasının (.exe) konulacağı klasör.

Unit output directory : .dcu'ların konulacağı klasör.

Search path : Eğer harici unitler kullanıyorsanız, bunların bulunduğu klasörü burda veya Library Path'de belirtmelisiniz. Yoksa derleyici dosyaları bulamadığı için hata verecektir.

Unit Aliases : Bu kısım geriye doğru uyumluluk için kullanılır. Kullandığınız bir unit'in ismini değiştirmiş veya başka bir unit'le birleştirmiş olabilirsiniz. Bu durumda derleyici uniti bulamadığı için hata verecektir. Ancak burada "Unitin eski adı = Unitin yeni adı" şeklinde bir tanımlama yaparsanız, yeni isim dikkate alınır.

İPUCU : Bu kısımda yaptığınız ayarlarla hem dosyaların diskinizde daha düzenli dağılmasını, hem de yedekleme yaparken sadece gerekli dosyaları yedeklemenizi sağlayabilirsiniz. Projenize bir klasör açın ve Output Directory olarak bu klasörü verin. Proje klasörünüzün altına Source isimli bir klasör açıp tüm kodları buraya koyun ve Dcu isimli bir klasör açarak unit output directory olarak bu klasörü verin. Böylece sadece Source klasörünün yedeğini almanız yeterli olacaktır.
#33
Delphi / Delphi'ye Giriş 1
02 Şubat , 2011, 13:26:54
IDE (Integrated Development Environment)

Delphi'yi açtığınızda karşınıza gelen ortamı, IDE denmektedir. IDE, Entegre Geliştirme Ortamı demektir. IDE program yazarken işlerinizi kolaylaştıracak birçok araca ve özelliğe sahiptir.



IDE aşağıdaki parçalardan oluşur.

1. Main Window (Ana Pencere) : Bu pencerede ana menü, araç çubukları ve bileşeşenlerin yer aldığı component palette (bileşen paleti) yer alır.


Main Window (Ana Pencere)

a. Ana menü diğer tüm Windows uygulamalarına benzer standart bir menüdür.

b. Araç çubukları ana menüde yer alan komutlara kısa yolda ulaşmanızı sağlarlar. Araç çubuklarının yerini sürükle bırak ile değiştirebilirsiniz. Araç çubuklarına sık kullandığınız komutları ekleyebilir, istemediğiniz komutları çıkarabilirsiniz.

Araç Çubuklarının Özelleştirilmesi :

Herhangi bir araç çubuğuna farenin sağ oku ile tıklatın. Açılan menüden Customize... komutunu verin. Karşınıza aşağıdaki Customize (Özelleştir) ekranı gelecektir.




- Toolbars (Araç Çubukları) kısmında yanındaki işareti kaldırarak bir araç çubuğunu komple ekrandan kaldırabilirsiniz. Yanına işaret koyduğunuz zaman araç çubuğu tekrar ekrana döner.

- Belli bir komutu araç çubuğuna koymak için;

o Commands sekmesine geçin,

o Categories (Kategoriler) kısmından komutun kategorisini seçin.

o Commands (Komutlar) kısmından istediğiniz komutu sürükleyip istediğiniz araç çubuğu üzerine bırakın.

- Belli bir komutu araç çubuğundan kaldırmak için; Customize ekranı açık iken komutu araç çubuğu üzerinde sürükleyerek ana pencere dışında bir yere bırakın.

- Yine Customize ekranı açıkken sürükle bırak yöntemiyle araç çubuğundaki komutların yerlerini değiştirebilirsiniz.

- Options kısmında iki seçenek bulunur;

o Show Tooltips : Komutun üzerine geldiğiniz zaman komutun açıklaması gözükür.

o Show shortcut keys on tooltips : Komutun kısayol tuşu varsa açıklama ile birlikte bu kısayol tuşu da görüntülenir.

c. Component Palette (Bileşen paleti); üzerinde bileşenlerin yer aldığı kısımdır. Sağ üst köşesinde bulunan ileri/geri okları ile sayfalar arasında gezebilirsiniz. Sayfaları isteğinize göre düzenlemeniz mümkündür. Sayfaları düzenlemek için bileşen paletine sağ tıklatıp, Properties komutunu verin. Karşınıza aşağıdaki pencere gelecektir.




- Bu pencerede bileşen paletinde ön sayfalarda görmek istediğiniz sayfayı seçip Move Up (Yukarı taşı) butonuna basarak istediğiniz konuma getirebilirsiniz.

- Eğer sayfayı palet üzerinde gerilere taşımak istiyorsanız, Move Down (aşağı taşı) butonuna basarak gerilere atabilirsiniz.

- Rename (isim değiştir) butonuna basarak sayfaların ismini değiştirebilirsiniz. Bileşen paletinde çok fazla sayfanız olduğunda bir bileşene ulaşmak için bunları kaydırmanız gerekir. Bu durumda sayfalara daha kısa isimler verin, böylece ekrana daha çok sayfa sığacaktır.

2. Form Designer (Form Tasarlayıcı) : Form tasarlayıcı boş bir Windows penceresidir. Bileşenleri form üzerine bırakarak ekranlarınızı tasarlarsınız. Bir bileşeni form üzerine koymak için birkaç yöntem vardır :

- Forma koymak istediğiniz bileşenin üzerine bileşen paletinde çift tıklatın. Bu durumda bileşen formun ortasına yerleştirilir.

- Forma koymak istediğiniz bileşen üzerine fare tıklatın. Bieleşn seçilecektir. Bileşeni formda koymak istediğiniz yere gelip yine fare ile tıklatın. Bileşen tıkladığınız yere eklenir.

- Bazı bileşenlerin boyutlarının büyük olmasını isteyebilirsiniz, bu durumda fare ile bileşeni seçin. Form üzerinde fareyi bileşenin başlamasını istediğiniz noktaya tıklayın. Fareyi bırakmadan bileşenin bitmesini istediğiniz noktaya kadar sürükleyin ve bırakın.

- Bazen bir forma birden fazla aynı bileşenden koymak isteyebilirsiniz. Bu durumda bileşen paleti üzerindeki bileşenin üzerine klavyeden Shift tuşuna basarak tıklatın ve seçin. Bileşen mavi bir çerçeve içerisine alınır. Formda bileşenin olmasını istediğiniz yerlere fare ile tıklatarak bileşeni ekleyin. Bu yolla istediğiniz kadar bileşen ekleyebilirsiniz. Ekleme işi bittiği zaman bileşen plaetinden ok simgesi üzerine tıklatarak seçimi iptal edin.

3. Object Inspector (Nesne Müfettişi) : Object Inspector, nesnelerini özelliklerini değiştirdiğiniz ve hangi olaylara tepki vereceğini belirlediğiniz penceredir






Object Inspector iki sekmeden oluşmaktadır. Properties sekmesinde nesnelerin ismi, etiketi, eni, boyu, pozisyonu gibi özelliklerini değiştirebilirsiniz. Her bileşenin kendine has özellikleri vardır. Siz form üzerinde hangi bileşeni seçmiş iseniz, Object Inspector o bileşenin özelliklerini gösterir.

Bazı özeliklerin yanında + işareti bulunur. Bu işaret o özelliğin birden fazla alt özelliği olduğunu gösterir. + işaretine tıklatarak alt özellikleri görebilirsiniz. Örneğin font özelliğinin; yazıtipi, büyüklüğü, yazının sitili vs. Gibi birçok alt özelliği vardır.

Properties kısmındaki seçenekler genelde çoktur. Ancak kullanmadığınız bazı özellikleri göstermeyerek listeyi daraltabilirsiniz. Mesela yardım dosyası ve ipucu seçeneklerini hiç kullanmıyor iseniz, bunları Object Inspector'dan kaldırmak için :

- Object Inspector'a sağ tıklatın.

- View menüsünü gösterin.

- Help and Hints seçeneğindeki işareti kaldırın.

Events sekmesinde bileşenin hangi olaylara tepki vereceğini belirleyebilirsiniz. Örneğin OnClick olayı, bileşen üzerine fare ile tıklatıldığında gerçekleşen olayın ismidir. Eğer bileşeninizin bu olaya tepki vermesini istiyorsanız, OnClick olayının yanındaki boşluğa fare ile çift tıklatın ve nasıl bir tepki vereceğine dair kodu yazın.
#34
Adobe Photoshop Plugin Collection-ISO



3d Texturepainter
Aged Film For Ps
Alien Skin Eye Candy 3.0 + Update
Alien Skin Xenofex
Almathera For Ps
Almetheraplugins
Altamira Genuine Fractal Plugin for Photo Shop
Andromeda
Andromeda2 3d
Andromeda Photoshadow
Andromeda Series
Andromeda Varifocus-$Micro$
Andromeda Velociraptor
Andromeda.Measurement.Filter.For.Photoshop-Corp
Andromeda.Series.3.Screen.Filter.For.Photoshop-Shock
Arrivo Select- Masking Plugin for Ps
Autopilot 1.0 for Ps 4.0 - Conversion Util
Axion Plug Ins
Blade Pro 2.1.2
Bladepr0 2.12forps
Chromatica1.2forps
Davinci Art Tutorials
Edgewizard
Extensis
Extensis Keygen 2.0
Extensis Power Suite 3.4
Eye Fidelity Tools for Ps
Eye_Candy_3.03_Photoshop_Plugin
Fantastic Mashines Tiletools 1.1 For Ps
Flare Fx
Flux Plug Ins
Genesis Fx For Ps
Genesis Vfx
Glow'n'spark 2 For Photoshop
Glow-N-Sparkle
Glow-N-Sparkle.V2.0.For.Photoshop
I Have To Sort These Out
Impressionest Plugin
India Ink For Ps
Kai's Convolver
Kai's Power Tools 3
Kai's Power Tools 5
Kais Power Tools Actions
Lurawave Compression For Ps
Misc Filters
Nendo 3d Paint 1.0
New Brush Sets
Nils Actions For Ps
Other Plugins
Ottopaths 1.0 for Ps
Panopticum Fire for Ps
Panopticum Lens 1.0
Panopticum Lens Pro
Photojazz1.0 for Ps
Photooptics
Photospray
Photozone 1.1
Pictureman for Ps
Plugin Managers
Powertone for Ps
Rayflect Four Seasons 1.0
Rayflect Fourseasons for Ps
Rayflect Photo Tracer 1.01
Rayflect Phototracer for Ps
Real Producer Pro
Rubberman Plug
Skypaint For Ps
Spg Webtools Pro 4.007 For Ps
Souizz3.0
Sweet Flux For Ps
Terrazzo
Test Strip
Textissimo 2.0
Textissimo Presets
The Jpeg Wizard 1.0
Total Xaos for the Web - Full
Typeadelic for Photoshop Iso -15mb
Ulead Plug Ins
Vertigo 3d Hot Text
Vertigo 3d Text For Ps
Vertigo Quickspace
Vertigo Quickspace V1.3.1 For Ps
Vimas Web Jpeg 3.0 for Ps
Xaos Tools - Total Xaos for The Web Full
Xaos Tools for Ps
Zygote .Acceccories.For.Poser3



1. Bölüm
2.Bölüm
3.Bölüm
4.Bölüm

#35
Photoshop-Filtreleri ve Plug-ins

Photoshop-Filters Plug-ins Gözyaşı Filtresi-Panopticum Lens Pro 3 v3.8





Yapılabilecek diğer resimler de aşağıda verilmiştir..





Link : Tıkla İndir
#36
TÜRK TELEKOM'UN ÖNERDİĞİ ADSL MODEMLER'DEN BİR KISMININ MODEM BİLGİLERİ

Modem markaları Modem IP'leri Username Password Aktif led
AdAdsl 10.0.0.2 admin boş bırak okeye bas link
Adam 10.0.0.2 admin kendin belirle
Airties RT210 192.168.2.1 logine tıkla kendin belirle ppp
Airties RT101 192.168.2.1 logine tıkla kendin belirle sync
Allied telesyn 192.168.1.1:8080 manager friend adsl
Amx
Apache AE-DSL 192.168.1.1/setup root root
Asus* 192.168.1.1 admin admin status/line
Aztech 10.0.0.2 admin admin dsl
Aztech 192.168.1.1 admin admin dsl
Billion Bipac bipac 711/5100 192.168.1.254 admin password adsl
Black line 10.0.0.2 admin epicrouter
Cellpipe 192.168.1.1
Cisco
C-com 10.0.0.2 admin epicrouter
Cnet 10.0.0.2 admin epicrouter
Corecess 3112 usb 10.0.0.3 admin corecess3112 link
Corecess 3113 ethernet 10.0.0.2 admin corecess3113 link
Creative 10.0.0.3 admin admin
Datron ETHERNET 192.168.1.1 admin admin
Datron USB 192.168.1.2 admin admin
Dibeg 108 192.168.1.1 dare (boş geç) link
Diva 192.168.1.1 user
D-Link 192.168.1.1 admin admin adsl
D-Link dsl 514 192.168.0.2 admin 514admin
Draytec 192.168.1.1 bir şey yazmadan OK bas
Dost GVC 192.168.1.254 admin dostdost adsl
Dynalink 192.168.1.1 admin admin
E-con 10.0.0.2 admin epicrouter
E-770 192.168.1.1 adsl
E-781 192.168.1.1 adsl
Eicon Diva 10.0.0.2
Geek 10.0.0.2 admin epicrouter adsl
Geez 10.0.0.2 admin epicrouter adsl
G-net 192.168.7.1 dsl dsl
Hayes 10.0.0.2 admin kendin belirle
hicomm 10.0.0.2 admin epicrouter showtime
home station dc 213 10.0.0.2 admin admin
home station dc 214 192.168.1.254 admin password
İnca 10.0.0.2 admin epicrouter showtime
İnca 192.168.1.1 admin epicrouter
Karel 10.0.0.2 admin conexant adsl
Loopcom 10.0.0.2 admin epicrouter adsl
Link SYS 192.168.1.1 admin admin dsl
Megasspeed showtime
Mercury ADSL/combo 10.0.0.2 admin conexant adsl
NEC
Netmaster 192.168.10.1 admin admin
Netopia 192.168.1.1 dsl
Onıxon 192.168.1.1 root root lnk
Origo 10.0.0.2 admin kont2004 link
ouake 10.0.0.2 admin epicrouter
paradigm 10.0.0.2 admin epicrouter showtime
pikatel 192.168.7.1 DSL DSL link
pti 840 10.0.0.2 admin epicrouter
Sagem 192.168.2.1 kendin belirle
Siemens speed stream 5200/5600/6300 192.168.254.254 admin kendin belirle
Single 10.0.0.3 admin epicrouter adsl
Speedcom 10.0.0.2 admin conexant adsl
SpeedTouch 330/530/510 10.0.0.138 kendin belirle adsl
Speedtouch 10.0.0.138 kendin belirle @
Tecom 192.168.1.1 root root wan
Thomson 10.0.0.138 kendin belirle @
USB Robotics 192.168.1.1 admin admin adsl
Zoom X4/x5 10.0.0.2 admin link
Zoom x5v 10.0.0.2 admin zoomvoip
ZyXEL 192.168.1.1 admin 1234 dsl
#37
Google Adsense / Google Adsense IBAN ve BIC No
29 Ocak , 2011, 14:51:41
2010 Ocak ayının ilk gününde, Türkiye'de bazı yeni banka düzenlemeleri yürürlüğe girecektir Eğer Türkiye'de yerleşikseniz ve AdSense ödemelerinizi Elektronik Posta Yolu ile alıyorsanız, hesabınızda bazı değişiklikler yapmanız isteyeceğiz İleride EFT ödemelerinizi sorunsuz bir şekilde alabilmek için, Banka hesabınızın Uluslararası Banka Hesap Numarasını (IBAN) ve Banka Kimilik Kodunu (BIC) bildirmeniz gerekecektir

Bu zamana kadar, yerel banka hesap detaylarınızı AdSense hesabınıza girmiştiniz IBAN ödemelerinde sorun yaşamamak için yakında AdSense hesabınıza girmiş olduğunuz yerel banka hesap numaralarınızı kaldıracağız ve IBAN bilgilerinizi girmenizi isteyeceğiz IBAN bilgilerinizi nasıl girebileceğiniz ile ilgili bilgileri Yardım Merkezinden IBAN bilgilerinizi çoktan girdiyseniz, yeniden bir değişiklik yapmaya ihtiyacınız yoktur

15 Aralık' a kadar bu değişiklikleri yapmadığınız taktirde, ödemeniz etkilenebilir AdSense EFT ödemelerinizde herhangi bir gecikme olmaması için lütfen gerekli değişiklikleri 15 Aralık tarihine kadar yapın

Aşağıda bazı sık sorulan soruları sizlerle paylaşmak istedik:

IBAN nedir ve nereden bulabilirim?

Uluslararası Banka Hesap Numarası (IBAN) banka hesap numaralarını uluslararası standartlarda tanımlanmasını sağlar Türk IBAN numarası harf ve rakam olmak üzere toplam 26 karakterden oluşur Bu numarayı banka hesap dökümlerinizde bulabilirsiniz Eğer bankanızın IBAN numarasından emin değilseniz, bankanıza danışmanızı rica edeceğiz Örnek: TR21 X306 5018 1658 9435 3754 12

BIC nedir ve nerede bulabilirim?

Banka Kimlik Kodu veya BIC ödemenin yapıldığı kişinin bankasını tanımlar BIC tanımlamasını Hesap dökümlerinden veya online SWIFT BIC datasından bulabilirsiniz Örnek: WXYZ TR IS

Şu anda kullanmış olduğum aynı banka hesabını ilerideki ödemelerim için de kullanabilir miyim?

Evet Mevcut banka hesabınızı IBAN ve BIC numaralarını da ekleyip AdSense hesabınızdan yeniden tanımlama yaptığınız sürece kullanabilirsiniz

Google Adsense için istenen bankalara ait BIC Kodları :


Not: Swift / BIC Kodu; Uluslararası para transferlerinde kullanılan her bankaya özel bir kod sistemidir. Kodlar mutlaka büyük harflerle kullanılmalıdır.
Akbank Google Adsense BIC: AKBKTRIS
Albaraka Türk Google Adsense BIC: BTFHTRIS
Alternatif Bank Google Adsense BIC: ALFBTRIS
Anadolubank Google Adsense BIC: ANDLTRIS
Bank Asya Google Adsense BIC: ASYATRIS
Citibank Google Adsense BIC: CITITRIX
DenizBank Google Adsense BIC: DENITRIS
Finansbank Google Adsense BIC: FNNBTRIS
Fortis Bank Google Adsense BIC: DISTRIS
Garanti Bankası Google Adsense BIC: TGBATRIS
Halkbank Google Adsense BIC: TRHBTR2A
HSBC Bank Google Adsense BIC: MIDLTRIX
Türkiye İş Bankası Google Adsense BIC: ISBKTRIS
Kuveyt Türk Google Adsense BIC: KTEFTRİS
Millennium Bank Google Adsense BIC: SITETRIS
ING Bank Google Adsense BIC: OYAKTRIS
Şekerbank Google Adsense BIC: SEKETR2A
Tekstilbank Google Adsense BIC: TEKBTRIS
VakıfBank Google Adsense BIC: TVBATR2A
Yapı Kredi Google Adsense BIC: YAPITRISFEX
Ziraat Bankası Google Adsense BIC: TCZBTR2A
#38



Tüketici Elektroniği Fuarı'nda AMD'nin Fusion tabanlı Brazos platformunu kullanan Mini-ITX anakartını sergileyen Sapphire, anakart gamını hızlı bir şekilde büyütmeye hazırlanıyor. Bu hedefi doğrultusunda Intel işlemciler için de anakartlar hazırlamaya başlayan Sapphire, X58 çipsetli yeni modelini duyurdu. LGA1366 formundaki Core i7 işlemciler için hazırlanan Pure Black X58 isimli yeni anakart, altı adet DIMM slotu üzerinden 24GB'a kadar DDR3 bellek desteği sunabiliyor. Siyah renkli baskılı devre üzerinde katı kapasitörlerle donatılan anakart, dört adet PCIe x16 slotu ile SLI ve Crossfire X teknolojilerine destek sunuyor.
Sapphire'in, yüksek performanslı Intel işlemciler için hazırladığı ilk anakart olan Pure Black X58, yeni nesil teknolojilere de destek sunuyor zira kart üzerinde iki adet SATA-III ve iki adet te USB 3.0 portuna yer veriliyor. Bu önemli çünkü Intel'in X58+ICH10R yonga seti, SATA-III ve USB 3.0 teknolojilerine doğal destek sunmuyor. Diğer özellikleri arasında Gigabit Ethernet, 7.1 kanal yüksek tanımlı ses ve debug LED, voltaj okuma noktaları ile kart üstü güç, reset ve clear cmos butonlarına yer veriliyor. Sapphire tarafından yakında satışa sunulması beklenen X58 çipsetli Pure Black X58'in fiyatı hakkındaysa henüz bir açıklama yapılmadı.
#39
Flatcast'ın son sürümünde fazla bir değişiklik beklemeyin, bir kac görünüm hariç yapılan değişiklikler:

Kayıt defteri
Chat girişleri
Gizli Değişiklikler
Mapping
#42
ASP / ASP ile Form Doğrulama
25 Ocak , 2011, 22:03:32
 [size=0pt]Uygulama...[/size][size=0pt][/size]
[size=0pt]Server taraflı dillerde kullanıcıdan gelen bilgilerin doğrulanması, browser tabanlı dillerdekinden daha güvenli olacaktır. Çünkü programın kullandığı algoritma bilinmediği için atlatılma şansı daha az olacaktır.[/size]
[size=0pt] Her dilde olduğu gibi ASP ile de form doğrulamak için onlarca yol geliştirilebilir. Biz yine bunu olabilecek en basit yolla yapmaya çalışacağız.[/size]
[size=0pt]Programımız tek sayfadan ve iki bölümden oluşacak:[/size]
Birincisi formumuzu içinde barındıran bir sub rutin, diğer bölüm ise asp kodlarımızı barındıran bölüm. İsterseniz hemen örneğe geçelim.
form.asp
<%
dim islem
dim mesaj
dim isimFontRengi
dim soyisimFontRengi
dim epostaFontRengi

islem = Request.QueryString("islem")

If islem = "" Then
      isimFontRengi = "#000000"
      soyisimFontRengi = "#000000"
      epostaFontRengi = "#000000"
      mesaj= ""

      Call bilgiForm

ElseIf islem = "gonder" Then

      dim isim
      dim soyisim
      dim eposta
      dim hataVar

      isim = Request.Form("isim")
      soyisim = Request.Form("soyisim")
      eposta = Request.Form("eposta")

      If isim = "" Then
           hataVar = True
           isimFontRengi = "#ff0000"
      End If

      If soyisim = "" Then
           hataVar = True
           soyisimFontRengi = "#ff0000"
      End If

      If eposta = "" Then
           hataVar = True
           epostaFontRengi = "#ff0000"
      End If

      If hataVar = True Then
           mesaj = "<b>Lütfen kırmızı ile belirtilmiş alanları doldurup tekrar deneyin.</b>"
           Call bilgiForm
      Else
           With Response
                .Write "<b>Bilgilerinizi başarı ile gönderdiniz</b>.<br>" &VbCrlf
                .Write "<b>İsim:</b>" & isim &"<br>"& VbCrlf
                .Write "<b>Soyisim:</b>" & soyisim &"<br>"& VbCrlf
                .Write "<b>Eposta:</b>" & eposta & VbCrlf
           End With
      End If

End If
%>

<% Sub bilgiForm %>

<% =mesaj %>
<form method=post action="<%= Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") %>?islem=gonder">
<font color="<%=isimFontRengi%>">İsim:</font> <input type="text" name="isim" value=<%=isim%>><br>
<font color="<%=soyisimFontRengi%>">Soyisim:</font> <input type="text" name="soyisim" value=<%=soyisim%>><br>
<font color="<%=epostaFontRengi%>">E-Posta:</font> <input type="text" name="eposta" value=<%=eposta%>><br><br>
<input type="submit" value="Gönder">
</form>

<% End Sub %>


[size=0pt]Programımıza değişkenlerimizi tanımlayarak başlıyoruz. Buradan sonra programımızın ilk bölümü başlıyor.[/size]
[size=0pt]10 satırda islem değişkeninin değerini kontrol ediyoruz, eğer boş ise sisteme ilk girildiğinde çalışacak olan bilgiForm sub rutinini çağırıyoruz (islem değişkeni bilgiForm formunda gönderdiğimiz bir değişkendir, amacı form gönderildiğinde yapılacak işlemleri tetiklemektir.). 18. satırda formun gönderilmesi durumu vardır, yani islem = "gonder" durumu gerçekleştiğinde 18 ve 58. satırlar arasındaki program işleyecektir[/size]
[size=0pt]Öncelikle yine programın bu bölümünde kullanılacak değişkenleri tanımlıyoruz. Daha sonra form alanlarımızın dolu olup olmadıklarını kontrol ediyoruz. Eğer boş iseler form alanı yanındaki metni farklı renkte yapacak kodu değişkene atıyoruz ve hataVar isimli bir boolean değişken oluşturup buna True değeri veriyoruz (Burada her bir form alanını ayrı bir if..end if bloğu içerisinde tutuyoruz, çünkü if..elseif...end if bloğundaki durumlardan yanlız biri işler, burada her bir durumun ayrı ayrı işlemesi gerekiyor.). Son olarakta boolean değişkenimizi kontrol ediyoruz ve hataVar = True olması durumunda, yani alanlardan birinin boş olması durumunda bir hata mesajı verip, formumuzu ekrana tekrar basıyoruz. Hata yoksa da sonuçlar ekrana basıyoruz. [/size]
[size=0pt]Programın ikinci bölümünde ise basit bir html formu kullanıyoruz. Bu formda dikkat edilmesi gereken iki husus var: Birincisi value kısmında, hata oluştuğunda form alanı dolu ise, değeri bu alan yazmak için kullandığımız <%=isim%> gibi bir değişken. İkincisi yine hata oluştuğunda boş alanın karşısındaki alanı farklı renkte yazmak için kullandığımız <%=isimFontRengi%> gibi bir değişken. Diğer kısımlar ise bildiğimiz html.[/size]
Bu şekilde anlatıldığında yapılan işlem çok karmaşık gibi görünüyor. Aslında çok basit ve çoğu zaman yapılması zaruri bir işlem. Tabi ki sayfanın tekrar yüklenmemesi, daha dinamik görünmesi açısından bir de JavaScript kontrolü yapılabilir, ama server taraflı kontrol her zaman daha güvenli olacaktır.
[size=0pt][/size]
#43
[size=0pt]Merhaba arkadaslar bu makalemizde FSO (File System Object) nesnesi ile neler yapabilecegimizi ve nasil kullanacagimizi ögrenecegiz kisaca FSO (File System Object) nesnesi'nin destekledigi özellikler;[/size]
[size=0pt]CopyFolder
MoveFile
MoveFolder
CreateTextFile
OpenTextFile
DeleteFile
DeleteFolder
DriveExist
FileExist
FolderExist
[/size]
[size=0pt][/size]
[size=0pt]FSO (File System Object) nesnesinin özelliklerini anlatmaya baslayalim;[/size]
[size=0pt]Copy File[/size]
[size=0pt]Bu nesne ile Server üzerinde dosya yaratiriz;
 
[/size]
<% OPTION EXPLICIT %>
<%
Dim Kopyala
'Kopyala isimli bir degisken yaratiyoruz.
Set Kopyala=CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
'Bu satirda kullanacagimiz nesne'nin fso oldugunu belirtiyoruz.
Kopyala.CopyFile "c:\inetpub\wwwroot\asp\dosya.txt", "c:\inetpub\wwwroot\nedir\", true
'Bu satirda dosyayi nereye kopyalayacagimizi gösteriyoruz
%>

[size=0pt]
[/color]Kodlari inceleyelim;
"Kopyala" isimli bir degisken yaratmistik. Ve bu degiskeni FileSystemObject nesnesinde kullanacagimizi belirlemistik.
Set Kopyala=CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
"Asp" dizini olarak yerini belirledigimiz dosyayi kopyaliyoruz ve "nedir" dizinine yapistiriyoruz.
Kopyala.CopyFile "c:\inetpub\wwwroot\asp\dosya.txt", "c:\inetpub\wwwroot\nedir\", true
Nasil yapacagimizi ögrendik fakat dikkat etmemiz gereken bir nokta var gösterdiginiz dizinin daha önceden yaratilmis olmasi yani bizim verdigimiz örnekteki "nedir" dizini server da yoksa hata mesaji ile karsilasmaniz olasidir.
[/size]
 
[size=0pt][/color]Move File[/size]

Bu nesne ile Server'da bulunan bir dosyayi baska bir dizine tasiyabiliriz

<% OPTION EXPLICIT %>
<%
Dim Tasi
'Tasi isimli bir degisken yaratiyoruz.
Set Tasi=Server.CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
'Bu satirda kullanacagimiz nesne'nin fso oldugunu belirtiyoruz.
Tasi.MoveFile "C:\inetpub\wwwroot\asp\Deneme.txt","C:\inetpub\wwwroot\nedir\"
'Bu satirda seçtigimiz klasördeki içerigi alip, 'gösterdigimiz dizine tasiyoruz
Set Tasi=Nothing
%>
[size=0pt]

Bu kodu yazip çalistirirsaniz, önceden belirledigimiz dosya kontrol edilir eger orada bulunursa dosyayi alarak yine önceden belirlediginiz dizine tasir.

Ilk önce Tasi diye bir degisken yaratiyoruz, ve FileSystemObject nesnesinde kullanacagimizi gösteriyoruz.
Set Tasi=CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
Daha sonra, MoveFile isimli objemizi kullanarak dosyamizi önceden belirttigimiz dizine tasiyoruz.
Tasima.MoveFile "C:\inetpub\wwwroot\asp\Deneme.txt","C:\inetpub\wwwroot\nedir\"

Kodlarimizin sonuna geldigimizi belirtiyoruz
Set Tasi=Nothing
 
[/size]
[size=0pt][/color]MoveFolder[/size][size=0pt]

Herhangi bir klasörü belirlediginiz bir klasöre tasimimizi saglar.
[/size]
<% OPTION EXPLICIT %>

<%
Dim Tasi
'Tasi diye bir degisken yaratiyoruz.
Set Tasi=CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
'Bu satirda kullanacagimiz nesne'nin fso oldugunu belirtiyoruz.
Tasi.MoveFolder "c:\Inetpub\wwwroot\asp", "c:\Inetpub\wwwroot\nedir\", true
'Bu satirda seçtigimiz klasördeki içerigi alip, 'gösterdigimiz dizine tasiyoruz
%>
[size=0pt]

[/color]Kodlari inceleyelim;
Önce Tasi diye bir degisken yarattik. Ve bu degiskeni FileSystemObject nesnesinde kullanacagimizi belirledik.
Set Tasi=CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")

Esitledikten sonra, tasinacak klasörün içerigini kopyaliyoruz ve gösterdigimiz dizine yapistiriyoruz...
Tasi.MoveFolder "c:\Inetpub\wwwroot\asp", "c:\Inetpub\wwwroot\nedir\", true

 
[/size]
[size=0pt][/color]CreateTextFile[/size]

Istediginiz dizinde adini belirleyebileceginiz, içine yazi da yazabilecegimiz bir text dosyasi yaratmamizi saglar. Verecegimiz örnekte yaratilacak text dosyasinin uzantisini .txt olarak belirledik siz bunu .asp,.inc,.aspx vs.. olarak ta yapabilirsiniz hatta yarattiginiz dosyanin içine asp kodlari da yazdirabilirsiniz.

<% @ Language=VBScript Codepage=1254 %>
<% OPTION EXPLICIT %>

<%
Dim Dosya, Yazi
'Dosya ve Yazi diye iki degisken yaratiyoruz.
Set Dosya=CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
'Bu satirda FileSystemObject Nesnemizi Kullaniyoruz.
Set Yazi = Dosya.CreateTextFile ("c:\inetpub\wwwroot\asp\Deneme.txt", true)
Yazi.WriteLine ("ASPnedir?com - deneme mesaji.")
Yazi.WriteLine ("ASP ile text dosyasi yazdiriyoruz")
Yazi.Close
%>


Bu kodu yazip çalistirirsaniz, belirlediginiz dizinde Deneme.txt isminde bir yazi dosyasi yaratilir. Ve içine bizim yazdirdigimiz mesajlar yazilir.

[/color]Kodlari inceleyelim;
Ilk önce Dosya ve Yazi diye iki tane degisken yaratmistik. Ve Dosya degiskenini FSO nesnesine esitledik.

Set Dosya=CreateObject ("Scripting.FileSystemObject") Set Yazi = Dosya.CreateTextFile ("c:\inetpub\wwwroot\aspnedir\Deneme.txt", true)

Bu satirimizda da dosyanin yaratilacagi yolu ve ismini belirtiyoruz.
Yazi.WriteLine ("ASPnedir?com - deneme mesaji.")
Yazi.WriteLine ("ASP ile text dosyasi yazdiriyoruz")

Bu satirlar da dosyamizin içine görünecek yaziyi giriyoruz.
Kodlari denerken dikkat etmeniz gereken klasörün yolunu dogru vermektir.




[/color]OpenTextFile

Bu nesnemiz server da belirledigimiz bir klasörün içerigini baska bir dizine tasimamizi saglar.
Dosyayi açtiktan sonra, belirli mod'lar ile yazi üzerinde farkli islemler yapabiliriz.

Mesela 1 degeri, dosyanin salt okunur olmasini saglar.
2 degeri, açilan dosyanin üzerine yazilmasini saglar. Elbetteki yeni yazdiklariniz
eski kayitlari siler. 8 degeri dosyanin yeniden yazilabilir olmasini saglar.
Tabi ki eskiden yazilan kayitlar da korunur. Yani yeni yazilanlarla degistirilmez.


<% @ Language=VBScript Codepage=1254 %>
<% OPTION EXPLICIT %>

<%
Dim Dosya, Yazi
'Dosya ve Yazi isimli iki tane degisken yaratiyoruz.
Set Dosya=Server.CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
'Bu satirda kullanacagimiz nesne'nin fso oldugunu belirtiyoruz.
Set Yazi=Dosya.OpenTextFile ("c:\inetpub\wwwroot\aspnedir\deneme.txt", 1)
'Dosya'nin nerede oldugunu gösteriyoruz
Response.Write (Yazi.ReadAll)

Yazi.close
Set Yazi=Nothing
Set Dosya=Nothing
%>
[size=0pt]
 
[/size]
[size=0pt][/color]Kodlari inceleyelim;[/size][size=0pt]
Bu kodlarda belirledigimiz dosyaya bakilir ve varsa içindeki bilgiler
ReadAll(Tümünü Oku) metodu ile islenir...
Önce "Dosya" ve "Yazi" diye iki tane degisken yaratiyoruz. Ve FSO'ya esitliyoruz.

Set Dosya=Server.CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")

Daha sonra belirledigimiz yazi dosyasini açalim 1 degeri ile sadece okunmasi için açildigini onayliyalim.

Set Yazi=Dosya.OpenTextFile("c:\inetpub\wwwroot\aspnedir\deneme.txt", 1)

"Yazi" isimli degiskenimizin bulundurdugu degeri ReadAll(Tümünü Oku) komutunu kullanarak
hepsinin okunmasini istiyoruz, ve Browser'da yazdiriyoruz.

Response.Write (Yazi.ReadAll)

Baglantilari kapatiyoruz.
Yazi.close
Set Yazi=Nothing
Set Dosya=Nothing


[/color]OpenTextFile nesnesinin içerisinde 7 adet metod vardir.


[/color]Read
[/size]
[size=0pt]Read modu ile önceden belirledigimiz dosyanin içerisindeki karakterleri okuruz.[/size]
<% @ Language=VBScript Codepage=1254 %>
<% OPTION EXPLICIT %>

<%
Dim Dosya, Yazi
Set Dosya=Server.CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
Set Yazi=Dosya.OpenTextFile ("c:\inetpub\wwwroot\aspnedir\deneme.txt", 1)
Response.Write (Yazi.read(10))
'deneme isimli dosyanin içerisindeki ilk 10 karakteri okumasini istiyoruz.
Yazi.close
Set Yazi=Nothing
Set Dosya=Nothing
%>
[size=0pt]



[/color]ReadLine
[/size]
Bu metot'un "read mode" ile arasindaki fark sadece ilk satiri okumasidir.

<% @ Language=VBScript Codepage=1254 %>
<% OPTION EXPLICIT %>

<%
Dim Dosya, Yazi
Set Dosya=Server.CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
Set Yazi=Dosya.OpenTextFile ("c:\inetpub\wwwroot\aspnedir\deneme.txt", 1)

Response.Write (Yazi.ReadLine)
'Dosyanin ilk satirini okumasini istiyoruz.

Yazi.close
Set Yazi=Nothing
Set Dosya=Nothing
%>
[size=0pt]


[/color]Skip
[/size]
Önceden belirlediginiz sayiyi geçer ve daha sonrasinda yazilan tüm karakterleri okur.



<% @ Language=VBScript Codepage=1254 %>
<% OPTION EXPLICIT %>

<%
Dim Dosya, Yazi
Set Dosya=Server.CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
Set Yazi=Dosya.OpenTextFile ("c:\inetpub\wwwroot\aspnedir\deneme.txt", 1)

Yazi.Skip(6)
Response.Write (Yazi.ReadAll)
'Burada verdigimiz "ReadAll" komutu yerine ReadLine komutunu da kullanabilirsiniz,"ReadLine" olarak kullandiginizda geriye kalan satiri okur tabi ki metnin geri kalanini okumaz.

Yazi.close
Set Yazi=Nothing
Set Dosya=Nothing
%>


[size=0pt]

[/color]SkipLine
[/size]
Bu komut ile yazdigimiz metnin ilk satiri harici tüm metni okur.

<% @ Language=VBScript Codepage=1254 %>
<% OPTION EXPLICIT %>

<%
Dim Dosya, Yazi
Set Dosya=Server.CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
Set Yazi=Dosya.OpenTextFile ("c:\inetpub\wwwroot\aspnedir\deneme.txt", 1)

Yazi.SkipLine(2)
'Buradaki komut ile 2. satirdan sonra yazilan metinin tümünü okur.Isterseniz "ReadAll" veya  "ReadLine" komutunu da kullanabilirsiniz...
Response.Write (Yazi.ReadAll)

Yazi.close
Set Yazi=Nothing
Set Dosya=Nothing
%>


Diger bir konuda formdan gelen verileri bir text dosyasina yazdirmak.
Burada ayni zamanda "Request" nesnesi ile bir formdan gelen veriyi bir text dosyaya nasil yazdiracagimizi ögrenecegiz.


<%@ Language=VBScript Codepage="1254"%>
<%OPTION EXPLICIT%>

<html>
<head>
<title>ASPnedir?com - "File system object" ile verileri yazdirma</title>
</head>

<form action="yazdir.asp" method="post" >
Yazdirmak istediginiz veri?:
<input type="text" name="veri">

<p>
<input type="submit" VALUE="Kaydet">
</form>

<%
Dim Form, Kaydet, veri

Set Form=Server.CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
Set Kaydet=Form.OpenTextFile (Server.Mappath ("aspnedir.txt"),8)
'Burada yazdiracagimiz dosyanin bulundugu klasörü belirliyoruz, ve 8 modu ile dosyamiza okuma ve yazma izni veriyoruz

veri=Request.Form ("veri")
'RequestForm Metodu ile gelen bilgileri aliyoruz.

Kaydet.WriteLine veri
'Kaydet isimli degiskenimiz ve WriteLine metodu ile dosyaya gelen verileri kaydediyoruz.
Response.Write "<b>"& veri&"</b><br>"

Response.Write "Verdiginiz bilgiler basari ile kaydedilmistir"
'Yapilan islemim basarili olduguna dair mesaj yaziyoruz

Kaydet.Close
Set Form=Nothing
Set Kaydet=Nothing
End If
'Sorgu biçimini ve baglantilarimizi kapatiyoruz
%>
</html>
[size=0pt]

 
[/size]
[size=0pt][/color]DeleteFile[/size]

Daha önceden belirledigimiz dosyayi silmemizi saglar.

<% @ Language=VBScript Codepage=1254 %>
<% OPTION EXPLICIT %>

<%
Dim Sil
'Sil isimli bir degisken yaratiyoruz.
Set Sil=CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
'Bu satirda FileSystemObject nesnemizi kullandigimizi belirliyoruz.
Sil.DeleteFile ("c:\inetpub\wwwroot\aspnedir\deneme.txt")
%>


Buradaki kodlar ile "aspnedir" dizindeki deneme.txt ismindeki dosyayi siliyoruz.

[/color]Kodlari inceleyelim;
Sil isimli degisken yaratiyoruz ve Sil degiskenini FileSystemObject nesnesine esitliyoruz.
Set Sil=CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
Bu satirla daha önceden bulundugunu dizini belirledigimiz dosyayi siliyoruz.
Sil.DeleteFile ("c:\inetpub\wwwroot\aspnedir\deneme.txt")


[/color]DeleteFolder

Belirledigimiz dizindeki herhangi bir klasörü silmemizi saglar.

<% @ Language=VBScript Codepage=1254 %>
<% OPTION EXPLICIT %>

<%
Dim Sil
'Sil isimli bir degisken yaratiyoruz.
Set Sil=CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
'Burada FileSystemObject nesnesini kullanacagimizi belirliyoruz.
Sil.DeleteFolder ("c:\inetpub\wwwroot\aspnedir\deneme")
%>
[size=0pt]

Buradaki kodlar "aspnedir" dizindeki "deneme" isimli klasörü siler.

[/color]Kodlari inceleyelim;
Önce Sil isimli bir degisken yaratmistik ve Sil degiskenini FileSystemObject nesnesindee
kullanacagimizi belirlemistik.
Set Sil=CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
Buradaki satirda yolunu gösterdigimiz dosyayi siliyoruz.
Sil.DeleteFolder ("c:\inetpub\wwwroot\aspnedir\deneme")
[/size]
[size=0pt][/color]
DriveExist
[/size]


Server da belirledigimiz isimde bir sürücü olup olmadigini kontrol eder.

<% @ Language=VBScript Codepage=1254 %>
<% OPTION EXPLICIT %>

<%
Dim Kontrol
'Kontrol isimli degisken yaratiyoruz.
Set Kontrol=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Kontrol.DriveExists ("D") = true then
Response.Write ("Bu bilgisayarda D sürücüsü bulunmaktadir.")

Else
Response.Write ("Bu bilgisayarda D sürücüsü bulunmamaktadir.")
End If
Set Kontrol=Nothing
%>

[size=0pt] [/color]Kodlari inceleyelim;
Önce Kontrol diye bir degisken yaratiyoruz, ve FileSystemObject'e esitliyoruz.

Set Kontrol=CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")

Burada FSO haricinde ASP programlama dilinde çok kullanilan "If" eger veya sayet anlaminda
kullanilan bir komutu kullaniyoruz yazilan komutlari daha rahat anliyabilmeniz için
türkçeye çevirmeyi ön gördüm;

If(eger,sayet) bilgisayarda D isimli bir sürücü true (dogruluk) o zaman (then)
islem tamamlandiktan sonra, Response.Write (Yanit ver)

If Kontrol.DriveExists ("D") = true then

Bu satirda DriveExists metodu ile "D" sürücüsünün olup olmadigini kontrol ediyoruz.

Response.Write ("Bu bilgisayarda D sürücüsü bulunmaktadir.") Else (yoksa,degilse)
Eger üstteki cevap True(dogru) degil de yanlis (False) olursa yanit olarak asagidaki mesaji verir.

Response.Write ("Bu bilgisayarda D sürücüsü bulunmamaktadir.")

Her zamanki gibi islemlerinizin sonunda çalismayi durdurup kapatiyoruz.
End If
Set Kontrol=Nothing

 
[/size]
[size=0pt][/color]FileExist[/size]

Bu nesnemiz server da belirlediginiz isimli bir dosya olup olmadigini kontrol eder.

<% @ Language=VBScript Codepage=1254 %>
<% OPTION EXPLICIT %>

<%
Dim Kontrol
'Kontrol isimli bir degisken yaratiyoruz.
Set Kontrol=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Kontrol.FileExists ("c:\inetpub\wwwroot\aspnedir\deneme.txt") = true then
Response.Write ("deneme.txt dosyasi bulundu!")

Else
Response.Write ("deneme.txt dosyasi bulunamadi!")
End If
Set Kontrol=Nothing
%>
[size=0pt]

[/color]Kodlari inceleyelim;
Önce Kontrol isimli bir degisken yaratiyoruz, ve FileSystemObject'e esitliyoruz.

Set Kontrol=CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
If Kontrol.FileExists ("c:\inetpub\wwwroot\aspnedir\deneme.txt") = true then

Burada FileExists metoduyla deneme.txt adli dosyanin varligini kontrol ediyoruz.
Yine iyi kavramaniz için Türkçe ye çeviyorum;

If(eger,sayet) bilgisayarda deneme.txt isimli bir dosya true (dogruluk) o zaman (then)
islem tamamlandiktan sonra, Response.Write (Yanit ver)

Response.Write ("deneme.txt dosyasi bulundu!") Else (yoksa,degilse)
Eger üstteki cevap True(dogru) degil de yanlis (False) olursa yanit olarak asagidaki mesaji verir.

Response.Write ("deneme.txt dosyasi bulunamadi!")

End If
Set Kontrol=Nothing

çalismayi durdurup kapatiyoruz.
[/size]
 
[size=0pt][/color]FolderExist[/size]

Bu nesnemiz server da belirlediginiz isimli bir klasör olup olmadigini kontrol eder.

<% @ Language=VBScript Codepage=1254 %>
<% OPTION EXPLICIT %>

<%
Dim Kontrol
'Kontrol isimli bir degisken yaratiyoruz.
Set Kontrol=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Kontrol.FolderExists ("c:\inetpub\wwwroot\aspnedir\deneme") = true then
Response.Write ("deneme klasörü bilgisayarda bulundu.")

Else
Response.Write ("deneme klasörü bilgisayarda bulunamadi!")
End If

Set Kontrol=Nothing
%>
[size=0pt]

[/color]Kodlari inceleyelim;
Önce Kontrol isimli bir degisken yaratiyoruz, ve FileSystemObject'e esitliyoruz.

Set Kontrol=CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
If Kontrol.FolderExists ("c:\inetpub\wwwroot\aspnedir\deneme") = true then

Burada FileExists metoduyla deneme isimli klasörün varligini kontrol ediyoruz.
Yine iyi kavramaniz için Türkçe ye çeviyorum;

If(eger,sayet) bilgisayarda deneme isimli bir klasör true (dogruluk) o zaman (then)
islem tamamlandiktan sonra, Response.Write (Yanit ver)

Response.Write ("deneme klasörü bulundu!") Else (yoksa,degilse)
Eger üstteki cevap True(dogru) degil de yanlis (False) olursa yanit olarak asagidaki mesaji verir.

Response.Write ("deneme klasörü bulunamadi!")

End If
Set Kontrol=Nothing

çalismayi durdurup kapatiyoruz.
[/size]
#45